VIDEO Hukuman Pancung Di Arab Saudi

Hukuman HUDUD??
Tajam betul Pedang Hukuman tu sekali libas terpisah badan daripada kepala
Video di bawah menunjukkan hukuman pancung yang dilaksanakan di Arab Saudi. Di negara Arab, hukuman pancung selalu dijatuhkan pada pembunuh 



Beliau antara tukang pancung paling masyhur di negara itu. Stesen televisyen Lebanon, LBC TV, pernah menyiarkan wawancara khas dengan Encik Abdallah. Nama penuh beliau adalah Abdallah Said Al- Bishi.

INILAH gambar Ruyati Satubi
Antara ‘khidmat’ Abdallah termasuk memancung warga Indonesia, Ruyati Satubi, tidak lama dulu. Pelaksanaan hukuman mati itu dijalankan di kota Makkah dan mencetuskan bantahan di Indonesia. Ruyati, 54 tahun, disabit kesalahan membunuh majikan perempuannya dengan pisau potong daging.


PEMANCUNG kepala Abdallah Said Al- Bishi.
Abdallah memulakan tugas pertamanya pada 1991, seminggu setelah ayahnya meninggal dunia. Beliau berusia 32 tahun waktu itu. Pada hari pertama bertugas, beliau memancung tiga orang. Pedang bernama ‘Sultan’ warisan ayahnya itu melengkung seperti bulan sabit dan panjang setengah meter. Encik Abdallah mengaku gugup saat pertama memenggal kepala orang. 

”Setiap orang akan gugup ketika memulakan pekerjaan baru kerana takut gagal,’ katanya.


Beliau mengaku telah memancung lebih 100 kepala. Semasa kecil, Encik Abdallah pernah menyaksikan ayahnya memenggal kepala seorang pembunuh di depan gerbang Raja Abdul Aziz. Beliau mengikuti ayahnya menjalankan tugas kerana ingin melihat organ pencernaan, sebagaimana dipelajari di sekolah.

Jom tonton VIDEO di bawah ini


Sumber oopsshmedia.blogspot.com

0 Response to "VIDEO Hukuman Pancung Di Arab Saudi"

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.