Penumpang Pesawat Dari Israel Bungkus Diri Dalam Plastik

ISRAEL - Gambar seorang lelaki ultra ortodok Yahudi yang berbungkus dalam beg plastik menaiki kapal terbang menjadi perdebatan di Internet sejak seminggu lalu.

Gambar tersebut telah diambil oleh salah seorang penumpang dalam penerbangan El Al Israel dan menghantarnya ke sebuah portal Ateisme dengan keterangan gambar yang menyebut: “Seorang ortodok Yahudi membungkus dirinya dengan beg plastik kerana terbang dengan penumpang wanita.”

Menurut laporan Haaretz sebuah portal media negara itu, ultra ortodok Yahudi berpegang kuat kepada peraturan ketat pengasingan jantina di khalayak ramai.

Syarikat penerbangan El Al Israel telah melihat peningkatan dalam bilangan penumpang lelaki ultra ortodok ini untuk menukar tempat duduk mereka bagi mengelak duduk di sebelah penumpang wanita.

Laporan itu juga menyebut seorang wanita telah menyaman syarikat penerbangan itu kerana mendakwa dia terpaksa duduk di bahagian belakang pesawat kapal terbang selepas seorang lelaki ultra ortodok tidak mahu duduk di sebelahnya.

Walau bagaimanapun, perbuatan lelaki itu tiada kena mengena dengan terpaksa duduk di sebelah wanita berkenaan, sebaliknya seorang pengguna laman sosial dengan nama ‘thenewyorkgod’ menjelaskan beliau (lelaki ortodok Yahudi) adalah cohen, iaitu ‘keturunan imam suci’ di gereja.

“Golongan ini tidak dibenarkan untuk berjalan atau terbang di atas kawasan tanah perkuburan, yang akan menyebabkan mereka tidak suci lagi,” katanya.

Malah, sudah menjadi kebiasaan untuk lelaki suci (atau lebih dikenali sebagai Kohen atau Cohen) membungkus diri mereka dalam beg plastik ketika dalam perjalanan ke Israel.

Pada tahun 2001, El Al Airlines telah memutuskan tidak membenarkan ultra ortodok Yahudi berketurunan imam untuk menggunakan beg plastik ketika penerbangan itu melintas di atas tanah perkuburan Holon.

Syarikat penerbangan itu menjelaskan: “Bagi pertimbangan keselamatan dalam penerbangan, penumpang tidak dibenarkan untuk menaiki pesawat dengan berlindung dalam beg plastik

Sumber tabekpuang.blogspot.com

30 Responses to "Penumpang Pesawat Dari Israel Bungkus Diri Dalam Plastik"

  1. Very sacred that give you the licence to murder people and steal their land and claimed as yours..you mut be out of your mind..!

    ReplyDelete
  2. Bukan semua yahudi adalah zionist, kebanyakan yahudi yang zionist adalah dari kalangan judaism dan bukan dari golongan ortodoks, ingat salah seorang isteri nabi saw juga adalah yahudi

    ReplyDelete
    Replies
    1. Oh ye? Siapa nama isteri nabi tu?

      Delete
    2. Saydatina Sofiyyah binti Huyay bin Akhtab

      Delete
    3. Saydatina sofiyyah binti huyay

      Delete
  3. Suci kepala butuh lah,,
    Kalau mati pun tetap masuk liang kubur juga

    ReplyDelete
    Replies
    1. itu kepercayaan depa... biaq pi la... kalau org kutuk kepercayaan hang, hang pun marah gak kan? haddoi...

      Delete
    2. Orang islam takkan melampaui batas dengan menghina orang lain tanpa sebab. dan jika ada sebab sekalipun jika dia tidak menghina maka dia adalah orang2 bertakwa maka fahami lah maksud saya ini

      Delete
  4. Kelakarnye tgk kepercayaan bodoh yahudi ni

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul kata Hasmadi Wahab tu , Dalam Islam takda mengajar kita memburuk2 agama org lain , bukan agama kita sahaja , semua kepercayaan pun sama juga.

      Delete
  5. Syafiyah binti huyay. ..is3 nabi brketurunan yahudi

    ReplyDelete
  6. Suci la sgt! x leh jln/terbg kt kwsan kubur... Kohen ni lupa agaknya nti dia mati masuk kubur juga! naik roket israel je x yah nk flight...

    ReplyDelete
  7. imam suci konon...phuiii..!!..duduk terus dlm keranda ..x payah nak bungkus...

    ReplyDelete
  8. Serius..sy bukan nak hina dia...tp mmg lucu ddk dlm kapal bungkus plastik. Baik masuk cargo terus.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Begitu juga lucunya umat Islam yg BANGGA ngaku Islam, tapi tak ikut pun hukum hakam ajaran Islam...

      Delete
    2. Habib ansory betul kate2 kamu tu…

      Delete
  9. aik? kutuk agama org...eleh3.... drpd agama cium Batu!!? boleh kawin byk sbb nafsu kongkek.. lagi bikin puiiii!!! makin lama makin susah mau bsabar.. tau pn ko panas kena maki kan..

    ReplyDelete
    Replies
    1. nko ckp psal ape ni mangkok??

      Delete
    2. sama je nko ngan orang yang kutuk agama orang lain.. perangai sebijik.. hahaha~

      Delete
    3. Marionettedoll..awak salah fham ni...sy tau awak mksudkn org syiah..dorg sembhyang ats batu n amalkn nikah mutaah..atau kwin kontrak.dorg tu bukan Islam..rmai org xtau akn sgkadorg ni Islam sbb pnmpilan dorg tu...hrp mklum

      Delete
  10. lebih baik pkai plastik la.. dripda islm mcm kita nie... x knal hukum halal haram.. berkepit jantan betina... ingat alquran ckp ap ugama aq ugama aq ugama kau ugama kau... setiap ugama berpendpat msing msing .. ad dalil dn kpercayaan msing msing.. hormat la skit dalil org lain... nie ke rasullah ajar kita .. bila tgok ugama lain mula lah.. nk caci maki .. .. ingt rsulallah ckp.. wlaupun dye brugama lain... kdng kdang akhlak org brugama lain lebih cntik , lebih baik dripada prangai kita org islam nie...
    ingt la... bukan nk jtuhkn ugama sendiri tpi nk tunjuk kat kita walau pun kita tau syurga itu mlik islm .. tpi blom tntu smua org islam msuk syurga..

    ReplyDelete
  11. Yahudi keturunan dr nabi yusuf a.s bin nabi yakub a.s...

    ReplyDelete
  12. Tak tau cerita sebenar..jangan nak komen...jangan banyak buka mulut..nanti masuk langau...payah

    ReplyDelete
  13. Jadah apa ko merepek marionnette doll? Cium batu? kawin byk pasal nafsu kongkek?Klu xtahu jgn bsuara..nmpk jahil tu..ko truskn la dgn trinity ko tu..sng cita..org xkutuk agama ko..dok diam2 ja..

    ReplyDelete
  14. Umat akhir Zaman.....Utk fahaman kita sesama saudara islam.."Nabi saw tidak mgajar umatnya Mhina Agama Lain,Walaubagaimanapum baginda melarang Umatnya Memuji Agama Lain Selain Agama Islam..sesungguhnya agama islam adalah agama ku,muhammad Rasul ku,dan Allah swt Adalah Tuhanku...tiada tuhan selain allah..

    ReplyDelete
  15. patut kita rasa malu jika suka dedah aurat dan salam dgn bukan mahram..dok kutuk kepercayaan orang..hukum hakam agama sendiri tak buat

    ReplyDelete

Note: only a member of this blog may post a comment.