Bagaimanapun dari hari ke hari, peniaga online muncul bagai cendawan selepas hujan. Tak cukup dengan persaingan sesama sendiri, peniaga tudung contohnya terpaksa pula bersaing dengan jenama terkenal yang sedia kukuh di pasaran.
Daripada satu segi perniagaan tudung yang semakin rancak amat baik kerana ia melambangkan peningkatan muslimah yang menutup aurat di Malaysia walaupun ada juga isu sesetengah tudung kelihatan tidak mengikut syariat – inilah yang dijadikan modal seorang peniaga tudung online untuk menyelar tudung jenama terkenal, Fareeda.
Sekiranya niat hati peniaga online ini benar-benar untuk menyedarkan wanita muslimah di luar sana baguslah, tapi kalau ia bertujuan menaikkan jualan dengan memburukkan produk lain apa pula hukumnya ya?
Lagi pun setahu kami, tudung Fareeda ada juga yang dijual labuh hingga menutup dada manakala pengguna tudung bawal pula ada yang menggayakan tudung besar ini dalam keadaan singkat hingga tidak menutup aurat seperti sepatutnya.
Sumber mynewshub.my
btui la tu...tudung bukan fesyen, tapi tutp aurat kerana Allah..mahal2 pun tp aurat nmpak juga..xdpt apa2 pun. . mahal tuk dosa...
ReplyDeleteAbsolutely wright...
DeleteBetul la tu apa yg dia ckp...buat pe bli tudung Fareeda mahal2...murah pun xps...janji iklas menutup aurat kerana Allah
ReplyDeletesaye suke tudung bawal.. murah.. blh beli byk2.. pastu boleh buat mcm2 fesyen.. blh basuh pkai mesin basuh....
ReplyDeletebetull... xtipuu....
Tepuk dada tanya selera
ReplyDelete